zondag 6 maart 2016

Chateau Agimont


Het is alweer een hele tijd geleden dat ik op een zondagochtend van een bergloperskennis een  bijzonder telefoontje kreeg. Of ik een foto kon leveren voor een boek….. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. want waar gaat dat boek over? Het bleek een roman te zijn. Na te hebben toegezegd dat ik wel wat materiaal had werd ik een week later gebeld door de schrijver van het boek, Wim Overeem. Hij was een (thriller) roman schrijver en zocht een foto voor de omslag. Na wat meer informatie gevraagd te hebben, ging ik op zoek. Gezien mijn beroep weet ik dat niet alle foto’s geschikt zijn voor op een omslag en het was even zoeken eer ik hem een aantal mogelijke kandidaat foto’s kon leveren. Wim was aangenaam verrast toen hij de foto’s kreeg en na heel wat heen en weer ge-mail bleef er uiteindelijk één foto over. Deze is gebruikt als omslag voor het boek en de uitnodigingen van de boek presentatie.

Uiteraard werd deze boekpresentatie op een passende locatie gehouden, namelijk in de refter van de Jezuïetenberg.

Chateau Agimont is overigens de oorspronkelijke naam van het Chateau Neercanne.

Het verhaal
Een jonge ondernemer uit de Randstad neemt een ambitieuze klus aan in het zuiden van Limburg, de restauratie van Château Neercanne. Nog voor hij goed en wel begonnen is komt zijn vriendin om bij een bizar verkeersongeval waarbij opzet onmiskenbaar blijkt. Dan volgen al snel onbegrijpelijke gebeurtenissen elkaar op. Deze gebeurtenissen hebben een ding gemeen, ze zijn schijnbaar allen op hem gericht met het doel hem uit te schakelen. Verward probeert hij de draad van zijn leven op te pakken. De dreiging die hij voelt weerhoudt hem er niet van zijn zoektocht naar zijn biologische ouders voort te zetten. Als zijn verleden en het Limburgse heden elkaar raken lijkt hem een ongewisse dood beschoren.

Een spannend en goed geschreven boek. Een aanrader.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten