woensdag 14 november 2012

Zonneberg


Sinds enkele weken lopen Susanne en ik met zijn tweeën en we concentreren ons op de Zonneberg. Susanne wil hier graag de weg leren en daarvoor moet je met zijn tweeën zijn. Je kunt je dan helemaal concentreren op het doel en je wordt niet afgeleid. Nog afgezien dat als we met zijn drieën zijn ik twee introducé's heb wat de zaak behoorlijk bemoeilijkt. 

We zijn nu zo'n 4 maal in de Zonneberg geweest en Susanne leert verbazend snel. Ik durf zelfs te zeggen dat ze nu al alle hoofdwegen kent en dus de uitgang weet te vinden. Binnenkort gaan we ons concentreren op wat andere punten zoals tekeningen en andere bezienswaardigheden zodat ze deze ook weet te vinden. Ik verwacht dat ze bijzonder snel haar eigen vergunning voor Zonneberg zal hebben.

Aangezien ik in het verleden veel mensen heb opgeleid voor de Zonneberg heb ik langzaamaan een systeem ontwikkeld dat ook nu weer perfect schijnt te werken want Susanne had tijdens de tweede avond al door hoe een en ander in elkaar zat.

Susanne zal dan niet meer zo afhankelijk zijn en ook eens haar eigen gang kunnen gaan. Ik hoop natuurlijk dat ze nog lang met me zal blijven lopen, maar een beetje zelfstandigheid is natuurlijk nooit weg. Ze is al wegwijs in Caestert, de Aardappelenberg, de Zonneberg (zo goed als) en dan nog de Colinette (volgt spoedig).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten