woensdag 14 november 2012

Twee keer Zonneberg


Sinds mijn laatste update ben ik alweer twee maal in de Zonneberg geweest. Beide keren met Susanne. Ze kan er geen genoeg van krijgen, Begrijpelijk want er is ook erg veel te zien en te ontdekken voor een nieuwe bergloper. En ze is nog altijd bezig met het leren van de weg. Inmiddels is ze zo ver dat de hoofdwegen en de belangrijkste bezienswaardigheden er goed in zitten en kunnen we ook wat tijd aan andere zaken. Meestal lopen we eerst de bekende routes en gaan later in de avond wat ronddwalen. Zo blijft het leuk want zoals bekend loop ik zelden over de bekende hoofdroutes. Gelukkig voor mij vind Susanne het afspeuren van de wanden naar bijzondere opschriften even interessant als ik.

Tijdens onze eerste wandeling kwamen we een andere bergloper, Ron, tegen. Hij liep een tijdje met ons mee. Hij kende wel de weg maar had zich eigenlijk nog niet zo verdiept in de historie van de berg. Tijdens onze wandeling heb ik hem van alles laten zien en heb hem over opschriften, de ontginningen enzovoort verteld. Hij zoog het allemaal op als een spons en was zeer geïnteresseerd. Ik had het idee dat we hem in een geheel andere bergloopwereld die hij nog niet kende, introduceerden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten