woensdag 14 november 2012

Tocht 7 mei 2010



Aangezien zijn moeder 90 werd was Jacques verhinderd zodat Susanne en ik alleen gingen. Ook deze keer was Caestert onze keuze. We hebben wat doelloos rondgelopen. Dat doelloos klinkt misschien negatief maar dat is het niet. We hebben gewoon wat rondgedoold en geprobeerd de vaste routes zoveel mogelijk te vermijden. Op deze manier kom je op plaatsten waar je normaal langs loopt. 

Je kunt merken dat het weer beter wordt want voor de ingang lagen twee grote ashopen. Een trend die ik de laatste tijd wel vaker waarneem. Niet alleen voor de Caestert ingang maar ook bij de Colinette. Ik vraag me af of dit van "berglopers" is of van anderen…….. Hoe dan ook; ik hoop niet dat dit de nieuwe trend van het seizoen wordt. De bestaande ashopen nodigen natuurlijk uit om nieuwe vuren te maken. Goed voorbeeld doet volgen, nietwaar? Misschien moeten we ze gewoon verwijderen/opruimen. Het is maar een idee……….

Toen Susanne en ik in het Kapelgedeelte op de bekende plek gingen zitten om wat te drinken hing er een enorm penetrante brandlucht. Ook hier had men dus huisgehouden dacht ik. Bij vertrek ontdekte ik bij toeval dat in een van de vuursteentorens nog wat plastic lag na te smeulen. Dat verklaarde de stank. 

Positief was wel dat deze ruimte opgeruimd was en al lang niet meer zo schoon is geweest als gisteravond.

Waarschijnlijk door het goede weer was het erg rustig want we kwamen alleen bij de ingang een groepje tegen. Later op d avond kwamen we nog een groepje tegen (kunnen dezelfde zijn geweest), zij waren waarschijnlijk op weg naar de Smirnoffkamer……..

Al met al een relaxte wandeling waarbij we heel wat meters hebben gemaakt. De avond werd op het terras bij Vic afgesloten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten