woensdag 14 november 2012

Alleen


Susanne liet het afweten (moest zonodig op vakantie) en ik was een week geveld met een griep (ja, ja, echt waar. 30 graden en ik lig plat met een griep). Hierdoor is er van berglopen weinig terecht gekomen. Maar nu heb ik wél alle rust en tijd om eens wat zaken op een rijtje te zetten. Zo heb ik eindelijk eens de harddisks van mijn verschillende computers eens opgeruimd en daarbij kwam een boel (vergeten) materiaal boven water dat prima bruikbaar is op de website. 

Zo heb ik lang geleden, samen met Jacques, de religieuze tekeningen in Caestert gefotografeerd. Niet zomaar, maar recht van voren om geen vertekening te verkrijgen. En geen overzichten foto maar elk paneel apart. Vervolgens heb ik alle foto's aan elkaar genaaid zodat je een soort panorama foto krijgt. Het doel was om op deze manier de tekeningen goed te kunnen bestuderen. Vervolgens is deze foto ergens op een harde schijf opgeborgen om nooit meer te voorschijn te komen. Nu is hij er weer en staat hij als download file klaar op de site. Nu ik dit schrijf realiseer ik me dat ik ook van de meeste plafondmarkeringen hoge resolutie detailopnamen heb. Plat op mijn rug liggend, recht omhoog met een 300 mm telelens,  heb ik ze een voor een vast gelegd. Mmmm…. eens kijken wat ik daar mee kan.

Ook heb ik een boel oude foto's en briefkaarten waar een verhaal of informatie aan vast zit. Ik ben druk met ze in te scannen en de informatie erbij te zoeken. Het zou leuk zijn als er aanvullingen van de bezoekers bij gegeven konden worden.

Door al dit materiaal heb ik verschillende ideeën voor uitbreiding van de site gekregen. Ik heb momenteel genoeg items klaar om twee tot drie maal per week een update te doen. Maar ik moet me beheersen en het rustig aan doen want er komen vast nog wel eens magere tijden of perioden dat ik minder tijd c.q. animo heb. Dan is het leuk om nog wat achter de hand te hebben.

Ook beginnen de ideeën voor een nieuw forum-achtig platform concrete vormen aan te nemen. 

Veel leesplezier met de nieuwe zaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten